Źródło

Source

Rewrite, Summer Pockets, Koi x Shin Ai Kanojo, Einstein Yori Ai o Komete

Wydawca

Publisher

Kadokawa

Tytuł

Title

Bloomin’

Artysta

Artist

Kimishima Ao (君島あお)

Data Wydania

Release Date

30.04.2022

MFC

1501993

Kimishima Ao – Bloomin’ (Kadokawa, 2022) – Komentarz

Kimishima Ao to artysta odpowiedzialny za projekty postaci do wielu visual novel. Zarówno tych bardziej znanych, jak i tych mniej. Zaprojektował również kilka okładek do singli na płytach CD. Publikacja zawiera sporo oryginalnej twórczości, ale również grafiki na przykład z Rewrite (Key), Summer Pockets (Key), Koi x Shin Ai Kanojo czy Einstein Yori Ai o Komete. Niemal każda strona wypełniona jest po brzegi wydrukiem. Wiele stron zawiera dzieła Kimishima Ao na dwóch pełnych stronach A4 (czyli w formacie A3) – tak, jak na zdjęciu poniżej. Jakość druku jest (jak zwykle) fenomenalna, kolory są bardzo żywe, a sama twórczość Kimishima Ao w Bloomin’ naprawdę cieszy oczy.

Wydanie prezentowane w recenzji to wersja limitowana. Artbook zapakowano tutaj w kartonowe pudełko oraz dołączono bonus w postaci książki ze szkicami. Całość liczy 144 stron w formacie A4 i wyceniona jest na ¥5000. Na samym końcu znajdziemy ciekawy wywiad z autorem Bloomin’ (w całości w języku japońskim) oraz strony z przypisami dotyczącymi poszczególnych ilustracji. Znajdują się tam między innymi krótkie komentarze od autora i kogo przedstawia ilustracja. Nie zabrakło także informacji o pochodzeniu grafiki i ewentualnie gdzie dane dzieło było oryginalnie opublikowanie.

Bloomin’ to w mojej opinii ważna pozycja w kolekcji każdego fana stylu Kimishima Ao i visual novel, do których stworzył projekty postaci.

Kimishima Ao – Bloomin (Kadokawa, 2022) – Prezentacja

Zanim pokażę kilkanaście zdjęć z zawartością artbooka, szybki rzut oka na stronę zewnętrzną. Z racji tego, iż dołączono również osobną książkę ze szkicami, całość umieszczona jest w kartonowym pudełku.

Artbook zwinięto w wysokiej jakości obwolutę oraz obi. Okładka delikatnie różni się od ilustracji na opakowaniu zewnętrznym.

Po zdjęciu obwoluty z obi, ponownie ta sama ilustracja, tylko bez kolorów.

Tak prezentuje się dodatek ze szkicami.

Galeria

Artbook

Szkice

Facebook
X
Pinterest
Telegram
Email

Ostatnia modyfikacja

Last modified:

Rurudo – Unreal (Ichijinsha, 2021)

Artbook podzielono na cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym umieszczono dość sporo oryginalnych ilustracji autorstwa rurudo, w tym jedną, na podstawie której stworzono figurkę przedstawiającą jego postać Eve LOVECALL w dokładnej pozie z tej ilustracji (której premiera była zaplanowana na listopad zeszłego roku, natomiast do ogólnej sprzedaży trafiła dopiero miesiąc temu). Kolejny rozdział to dzieła, które przedstawiają bohaterki z tytułów takich jak Azur Lane czy Fate/Grand Order, Miyamoto Sakura ga Kawaii dake no Shousetsu no Manga, ale również postacie używane przez VTuberki. Rozdział trzeci autor poświęcił przedstawieniu procesu tworzenia ilustracji, natomiast ostatni to (jak zwykle) wywiad.

Kantoku – Imouto sae Ireba Ii. Art Works (Shogakukan, 2020)

Tym razem obiektem recenzji jest artbook przedstawiający bohaterów light novel o tytule Imouto sae Ireba Ii. Częścią wizualną zajął się właśnie Kantoku. Większość kojarzy pewnie ten tytuł (o ile w ogóle) z adaptacji anime. Niestety, delikatnie mówiąc - nawet nie zbliżyła się ona do wyczerpania materiału źródłowego. Do tego, w adaptacji anime designem postaci zajął się już kto inny, tylko wzorując się na oryginale.

Fuzichoco – Sai Gen Kyo (Genkosha, 2020)

Omawiany artbook autorstwa Fuzichoko (a raczej Fuji Choko) zawiera dzieła mocno inspirowane tradycyjnymi japońskimi strojami, folklorem oraz ogólnymi motywami. Całość jest mocno nasycona kolorami, co zresztą jest cechą rozpoznawczą artystki. Jej prace można sprawdzić na profilu Pixiv.

Murata Range – Futurelog (Denpa, 2019)

Zakładam, że niewiele osób interesujących się japońską popkulturą nie kojarzy tego autora, lub choć jego niepowtarzalnego stylu. Jest to piękny artbook, w komplecie z obwolutą i przezroczystą ochronną folią - anglojęzyczne wersje japońskich artbooków czy mangi zwykle ich nie posiadają, więc tutaj plus dla wydawcy.