Kolejny artbook Kantoku w mojej kolekcji. Tym razem jest to antologia pod jego przewodnictwem o tematyce japońskich szkolnych mundurków, a raczej dziewczyn w nie ubranych. Publikacja zawiera dzieła różnych artystów, nie tylko te, samego pomysłodawcy.
Kantoku – Imouto sae Ireba Ii. Art Works (Shogakukan, 2020)
Tym razem obiektem recenzji jest artbook przedstawiający bohaterów light novel o tytule Imouto sae Ireba Ii. Częścią wizualną zajął się właśnie Kantoku. Większość kojarzy pewnie ten tytuł (o ile w ogóle) z adaptacji anime. Niestety, delikatnie mówiąc – nawet nie zbliżyła się ona do wyczerpania materiału źródłowego. Do tego, w adaptacji anime designem postaci zajął się już kto inny, tylko wzorując się na oryginale.
Komeshiro Kasu – Girls Planet (Genkosha, 2022)
Artbook zatytułowany Girls Planet autorstwa Komeshiro Kasu zawiera przede wszystkim oryginalne ilustracje artysty. Liczy 176 stron w formacie A4. Wydruk – tradycyjnie na wysokiej jakości, grubym papierze.
Kimishima Ao – Bloomin’ (Kadokawa, 2022)
Kimishima Ao to artysta odpowiedzialny za projekty postaci do wielu visual novel. Zarówno tym bardziej znanych jak i tych mniej. Zaprojektował również kilka okładek do singli na płytach CD. Publikacja zawiera sporo oryginalnej twórczości, ale również grafiki na przykład z Rewrite (Key), Summer Pockets (Key).
Konbu Wakame – Soleil (Art Jeuness, 2023)
Konbu Wakame to artysta odpowiedzialny między innymi za rysunki z mangach takich jak Jahy-sama wa Kujikenai!, Saikin Yatotta Maid ga Ayashii czy Sekai de Ichiban Oppai ga Suki! Mimo, że na wielu stronach przewija trochę postaci, to właśnie bohaterki tych tytułów postawione są na pierwszym planie Soleil.
Yabuki Kentarou – „Venus” To LOVEru Darkness (Shueisha, 2012)
Yabuki Kentarou – twórca, którego pewnie większości przedstawiać nie trzeba. Najbardziej znany z bijącej rekordy popularności mangi To LOVEru. Venus to kolejny zbiór jego ilustracji z kontynuacji tej serii, czyli To LOVEru Darkness.
To Aru Kagaku no Railgun T – Visual Book 1 & 2 (Kadokawa, 2021-2022)
Obie publikacje zawierają oficjalne ilustracje trzeciego sezonu To Aru Kagaku no Railgun prezentujące bohaterki serialu w przeróżnych sytuacjach. Wydane są w formacie A4 i liczą około 80 stron i są oprawione w kolorowe obwoluty oraz obi. Większość grafik wypełnia całe strony A4, w tym sporo ilustracji zajmuje obie strony. Nie mogę zarzucić nic jakości druku oraz papieru.
Akasa Ai – Red Queen (Kadokawa, 2022)
Artbook zatytułowany Red Queen wydany przez Kadakowa to zbiór oryginalnych ilustracji autorstwa Akasa Ai. Liczy 128 stron w formacie A4 zadrukowanych w pełnym kolorze na świetnej jakości papieru. Jakość wydruku robi wrażenie – szczególnie gdy przegląda się całość na żywo. Publikację podzielono na osiem rozdziałów. Przedostatni pokazuje proces tworzenia dzieł w wykonaniu autora, natomiast ostatnie dwie strony pokazują miniatury wszystkich stron.
Hiro – „Akebi-chan Made no Ashioto” (Shueisha, 2022)
Hiro to artysta, obok którego nie można przejść obojętnie. Jego rysunki mają w sobie coś hipnotyzującego i przykuwają wzrok nawet, gdy spoglądamy na nie doskonale je znając. Gdy pierwszy raz kilka lat temu zobaczyłem kilka kadrów z mangi Akebi-chan no Sailor Fuku od razu zakupiłem wszystkie cztery tomy, które były wtedy dostępne.
Xenoblade 2 – Official Artworks Alrest Record (Famitsu / Kadokawa, 2019)
Xenoblade 2 to wciąż moja ulubiona gra wszech czasów. Recenzję oryginalnej japońskiej wersji kolekcjonerskiej możecie znaleźć tutaj, tam też dokładniej opisuję, dlaczego i przybliżam fakt, jak bardzo wersja zachodnia różni się od oryginału – w każdym możliwym aspekcie. Mimo iż artbook dołączony do wersji kolekcjonerskiej jest naprawdę porządnie wykonany i sporo pokazuje, to nie mogłem przejść obojętnie obok publikacji będącej tematem tej recenzji.
New Masterpieces of 100 Eshi ver.4 (BNN, 2022)
Kolejna część znakomitego cyklu arbooków. Zbiór starannie wyselekcjonowanych ilustracji tytułowych stu (bardzo znanych i szanowanych) artystów. Czwarte wydanie z tej serii, ponownie w formacie B5. Jednak w przeciwieństwie do trzeciej odsłony, wszystkie teksty są wyłącznie w języku japońskim.
Urushihara Satoshi – Cell Works (Movic, 1994)
Urushihara Satoshi to mangaka i ilustrator znany ze swojego charakterystycznego stylu i zamiłowania do eksponowania kobiecych piersi. Na podstawie jego prac powstały takie anime jak Plastic Little i Legend of Lemnear. Zajmował się również designem postaci w takich grach jak Langrisser i Growlanser.