Źródło

Source

Sakura Trick, Onsen Musume, Masamune-kun no Revenge, Fate/Hollow Ataraxia, Dolls’ Frontline, Fate/Grand Order

Wydawca

Publisher

Ichijinsha

Tytuł

Title

アンミ – CRYSTAL CLEAR 作品集

Artysta

Artist

Anmi

Data Wydania

Release Date

2020

MFC

886512

anmi – Crystal Clear Art Works (Ichijinsha, 2020) – Komentarz

Crystal Clear to kolekcja dzieł w formie artbooka autorstwa anmi. Znajdują się tu oryginalne projekty autora, lecz znacznie więcej miejsca poświęcono postaciom ze znanych tytułów. Chodzi między innymi o Fate/Grand Order, Fate/Hollow Ataraxia, Dolls’ Frontline, Sakura Trick, Masamune-kun no Revenge, Arknights, Houkago no Pleiades czy Fantasista Doll. Ponadto anmi to artystka, która brała udział w projekcje Onsen Musume. Jej onsen dziewczyna Ureshino Rikka, reprezentująca Ureshino Onsen w prefekturze Saga również znalazła swoje miejsce w publikacji Crystal Clear. Tak jak już kiedyś wspomniałem przy innych recenzjach artbooków. O projekcie Onsen Musume napiszę kiedyś osobny wpis. Jest to bardzo ciekawy temat i zasługuje na rozwinięcie i omówienie. Muszę jednak jeszcze zebrać na ten temat wystarczająco informacji.

Artbook liczy 192 strony w formacie A4. Wydrukowany jest w poziomie, co nie jest częstą praktyką. Premierę miał w 2020 roku, lecz mój egzemplarz to wydanie drugie, a raczej dodruk z 2021, gdyż nie różni się zawartością. Jakość druku jest fenomenalna – kolory, a także ich nasycenie bardzo cieszą oko. Sam papier jest dość gruby i błyszczący, co tylko potęguje pozytywne odczucia. Sprawia wręcz wrażenie produktu premium.

Każda ilustracja jest podpisana w dolnej części strony. Znajduje się tam informacja na temat jej źródła, tytułu serii/mangi/publikacji oraz roku powstania. Na samym końcu, tradycyjnie znaleźć możemy krótki wywiad z twórcą, jak również spis treści w formie miniatur wszystkich dzieł zawartych w artbooku.

anmi – Crystal Clear Art Works (Ichijinsha, 2020) – Prezentacja

Przed przejściem do galerii, w której można będzie zobaczyć kilka zdjęć zawartości artbooka, wypada pokazać, jak prezentuje się on z zewnątrz.

Crystal Clear zapakowano bardzo starannie w kartonową oprawę owiniętą folią. Samo kartonowe opakowanie posiada osobną okładkę i kilka małych ilustracji umieszczonych na tylnej części.

Po wyciągnięciu go z kartonowej oprawy naszym oczom pokazuje się już rzeczywista okładka artbooka. Ilustracja użyta tutaj jest równie piękna, jak ta pokazana powyżej. Ponadto jest obwoluta, którą można ściągnąć.

Ściągając obwolutę widzimy już tekturową okładkę, która prezentuje się następująco:

Galeria

Poniżej umieszczam kilka przykładowych stron z zawartości artbooka anmi – Crystal Clear Art Works.

Facebook
X
Pinterest
Telegram
Email

Ostatnia modyfikacja

Last modified:

Kimishima Ao – Bloomin’ (Kadokawa, 2022)

Kimishima Ao to artysta odpowiedzialny za projekty postaci do wielu visual novel. Zarówno tym bardziej znanych jak i tych mniej. Zaprojektował również kilka okładek do singli na płytach CD. Publikacja zawiera sporo oryginalnej twórczości, ale również grafiki na przykład z Rewrite (Key), Summer Pockets (Key).

Toosaka Asagi – Sanctuaire (Hobby Japan, 2022)

Publikacja Sanctuaire przedstawia dzieła Toosaka Asagi. Zarówno jej oryginalne postacie, jak i takie przedstawiające bohaterki Fate/Grand Order. Ma ona w swoim dorobku wiele okładek i ilustracji do różnych light novel. Jednak oprócz tego, odpowiadała również za projekty postaci w kilku anime oraz projekty awatarów dla kilku VTuberek.

Ogipote – Aikyo Artbook (Kadokawa, 2021)

Już na samym początku autor wita nas wyjaśnieniem znaczenia tytułu publikacji. Aikyo odnosi się do uroczej, czarującej natury lub nostalgicznego uczucia. Ciesz się ciepłą atmosferą dzieł sztuki z wyjątkowymi, pięknymi akcentami. Jakby nie patrzeć, podczas przeglądania kolejnych stron i prac Ogipote zaprezentowanych w omawianym artbooku Aikyo, dokładnie takie uczucia towarzyszą.

Kantoku – Imouto sae Ireba Ii. Art Works (Shogakukan, 2020)

Tym razem obiektem recenzji jest artbook przedstawiający bohaterów light novel o tytule Imouto sae Ireba Ii. Częścią wizualną zajął się właśnie Kantoku. Większość kojarzy pewnie ten tytuł (o ile w ogóle) z adaptacji anime. Niestety, delikatnie mówiąc - nawet nie zbliżyła się ona do wyczerpania materiału źródłowego. Do tego, w adaptacji anime designem postaci zajął się już kto inny, tylko wzorując się na oryginale.