Źródło

Source

Wydawca

Publisher

Art Jeuness

Tytuł

Title

しずく – カントク 20th Anniversary ArtWorks

Artysta

Artist

Kantoku

Data Wydania

Release Date

25.12.2023

MFC

2004261

Kantoku – Shizuku (Art Jeuness, 2023) – Komentarz

O moim zamiłowaniu do stylu Kantoku pisałem za każdym razem, gdy recenzowałem kolejne artbooki tego twórcy. Tym razem recenzja jednej z dwóch publikacji na dwudziestolecie działalności artysty. Oba są dość podobne, dlatego często pojawiają się pytania na temat tego, czym one właściwie są. Odpowiedź jest bardzo prosta. Shizuku i Kurumi (bo taką nazwę nosi drugi) są oddzielnymi arbookami skupionymi przede wszystkim na tytułowych bohaterkach. Pierwsza połowa każdego zbioru ilustracji obejmuje tytułową postać, podczas gdy druga połowa to różne inne oryginalne postacie Kanotku. Są to jednak w większości wcześniej opublikowane prace, dostępne również w innych artbookach.

Publikacja liczy zawrotne 320 stron w formacie A4. Wiele ilustracji wypełnia całe strony, często obie. Jakość druku jest bardzo satysfakcjonująca, należy mieć jednak na uwadze fakt, iż artbook wydrukowano na grubym papierze matowym. Dla mnie osobiście jest to lekka wada, ponieważ kolory o wiele lepiej oddaje papier błyszczący. Być może było to podyktowane obszernością publikacji i kosztami druku. Poziom detali zachwyca nawet po wielokrotnym przejrzeniu całości. Taka jest w końcu natura prac Kantoku. Widać to po części na zdjęciach wybranych stron, które jak zwykle umieściłem poniżej.

Warto wspomnieć, iż artbook zawiera jedną rozkładaną stronę umieszczoną na samym początku. Zawartość jest bardzo obfita – każdy wielbiciel stylu Kantoku na pewno będzie zadowolony, przeglądając każdą pracę umieszczoną w Shizuku. To w zasadzie pozycja obowiązkowa.

Jeśli chodzi o treść inną niż ilustracje – znajdziemy tutaj również całkiem sporo tekstu. Między innymi wywiad z autorem, opis bohaterek oraz przedstawienie procesu twórczego artysty. Całość rzecz jasna w języku japońskim.

Artbook wyceniono na ¥5900, co stanowi cenę wyższą niż standardowa. Wyższa cena podyktowana jest jednak bardzo dużą ilością stron. Rzadko spotyka się ta grube publikacje ze zbiorem publikacji jednego artysty.

Kantoku – Shizuku (Art Jeuness, 2023) – Prezentacja

Zanim pokażę kilkanaście zdjęć z zawartością artbooka, szybki rzut oka na stronę zewnętrzną zwiniętą w wysokiej jakości obwolutę oraz obi.

Po zdjęciu obwoluty z obi zobaczyć możemy tę samą ilustrację, jednak tylko w odcieniu koloru przewodniego artbooka.

Galeria

Facebook
X
Pinterest
Telegram
Email

Ostatnia modyfikacja

Last modified:

Yabuki Kentarou – „Venus” To LOVEru Darkness (Shueisha, 2012)

Yabuki Kentarou - twórca, którego pewnie większości przedstawiać nie trzeba. Najbardziej znany z bijącej rekordy popularności mangi To LOVEru. Venus to kolejny zbiór jego ilustracji z kontynuacji tej serii, czyli To LOVEru Darkness.

Kantoku – Imouto sae Ireba Ii. Art Works (Shogakukan, 2020)

Tym razem obiektem recenzji jest artbook przedstawiający bohaterów light novel o tytule Imouto sae Ireba Ii. Częścią wizualną zajął się właśnie Kantoku. Większość kojarzy pewnie ten tytuł (o ile w ogóle) z adaptacji anime. Niestety, delikatnie mówiąc - nawet nie zbliżyła się ona do wyczerpania materiału źródłowego. Do tego, w adaptacji anime designem postaci zajął się już kto inny, tylko wzorując się na oryginale.

Mateusz Urbanowicz – Tokyo Storefronts (MdN Corporation, 2018)

Tokyo Storefronts to zbiór ilustracji autorstwa naszego rodaka - Mateusza Urbanowicza. Pewnie większości nie trzeba go przedstawiać, ale w skrócie napiszę tylko, iż wyjechał on do Japonii studiować sztukę rysunku. Owoce jego pracy w postaci teł można podziwiać między innymi w filmie Kimi no Na wa (a mieć taką rzecz w portfolio to naprawdę wyczyn dla gaijina).

New Masterpieces of 100 Eshi ver.4 (BNN, 2022)

Kolejna część znakomitego cyklu arbooków. Zbiór starannie wyselekcjonowanych ilustracji tytułowych stu (bardzo znanych i szanowanych) artystów. Czwarte wydanie z tej serii, ponownie w formacie B5. Jednak w przeciwieństwie do trzeciej odsłony, wszystkie teksty są wyłącznie w języku japońskim.