Yabuki Kentarou - twórca, którego pewnie większości przedstawiać nie trzeba. Najbardziej znany z bijącej rekordy popularności mangi To LOVEru. Venus to kolejny zbiór jego ilustracji z kontynuacji tej serii, czyli To LOVEru Darkness.
Obie publikacje zawierają oficjalne ilustracje trzeciego sezonu To Aru Kagaku no Railgun prezentujące bohaterki serialu w przeróżnych sytuacjach. Wydane są w formacie A4 i liczą około 80 stron i są oprawione w kolorowe obwoluty oraz obi. Większość grafik wypełnia całe strony A4, w tym sporo ilustracji zajmuje obie strony. Nie mogę zarzucić nic jakości druku oraz papieru.
Artbook zatytułowany Red Queen wydany przez Kadakowa to zbiór oryginalnych ilustracji autorstwa Akasa Ai. Liczy 128 stron w formacie A4 zadrukowanych w pełnym kolorze na świetnej jakości papieru. Jakość wydruku robi wrażenie - szczególnie gdy przegląda się całość na żywo. Publikację podzielono na osiem rozdziałów. Przedostatni pokazuje proces tworzenia dzieł w wykonaniu autora, natomiast ostatnie dwie strony pokazują miniatury wszystkich stron.
Hiro to artysta, obok którego nie można przejść obojętnie. Jego rysunki mają w sobie coś hipnotyzującego i przykuwają wzrok nawet, gdy spoglądamy na nie doskonale je znając. Gdy pierwszy raz kilka lat temu zobaczyłem kilka kadrów z mangi Akebi-chan no Sailor Fuku od razu zakupiłem wszystkie cztery tomy, które były wtedy dostępne.
Xenoblade 2 to wciąż moja ulubiona gra wszech czasów. Recenzję oryginalnej japońskiej wersji kolekcjonerskiej możecie znaleźć tutaj, tam też dokładniej opisuję, dlaczego i przybliżam fakt, jak bardzo wersja zachodnia różni się od oryginału - w każdym możliwym aspekcie. Mimo iż artbook dołączony do wersji kolekcjonerskiej jest naprawdę porządnie wykonany i sporo pokazuje, to nie mogłem przejść obojętnie obok publikacji będącej tematem tej recenzji.
Kolejna część znakomitego cyklu arbooków. Zbiór starannie wyselekcjonowanych ilustracji tytułowych stu (bardzo znanych i szanowanych) artystów. Czwarte wydanie z tej serii, ponownie w formacie B5. Jednak w przeciwieństwie do trzeciej odsłony, wszystkie teksty są wyłącznie w języku japońskim.
Urushihara Satoshi to mangaka i ilustrator znany ze swojego charakterystycznego stylu i zamiłowania do eksponowania kobiecych piersi. Na podstawie jego prac powstały takie anime jak Plastic Little i Legend of Lemnear. Zajmował się również designem postaci w takich grach jak Langrisser i Growlanser.
Artbook przedstawia ilustracje Tomose Shunsaku, czyli artysty odpowiedzialnego za rysunki do light novel autorstwa Kinugasa Shogo, zatytułowanej Youkoso Jitsuryoku Shijou Shugi no Kyoushitsu e, opowiadające o losach grupy uczniów elitarnej, zamkniętej szkoły. Ilustracje tematycznie obejmują przede wszystkim postacie z tej powieści, natomiast w dalszej części jego oryginalne dzieła oraz postacie z innych tytułów.
Artbook zatytułowany arietta autorstwa Momoco zawiera dzieła przedstawiające bohaterki serii, projektów oraz gier takich jak Akugyaku Kishidan: Sono Elf, Kyoubou ni Tsuki, Bullet Girls Phantasia, Fate/Grand Order, Fate/Stay Night, Kanpani Girls, Last Embryo, Onsen Musume, Oshiego ni Kyouhakusareru no wa Hanzai desu ka?, Utawarerumono: Lost Flag oraz oryginalne ilustracje.
Shimapan to artbook będący kompilacją twórczości kilkunastu artystów, którzy zdecydowali narysować oryginalne rysunki dla 40hara - pomysłodawcy motywu tej publikacji. Każda strona poświęcona jest osobnemu twórcy i przedstawia dziewczynę w bieliźnie w paski.
Artbook podzielono na cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym umieszczono dość sporo oryginalnych ilustracji autorstwa rurudo, w tym jedną, na podstawie której stworzono figurkę przedstawiającą jego postać Eve LOVECALL w dokładnej pozie z tej ilustracji (której premiera była zaplanowana na listopad zeszłego roku, natomiast do ogólnej sprzedaży trafiła dopiero miesiąc temu). Kolejny rozdział to dzieła, które przedstawiają bohaterki z tytułów takich jak Azur Lane czy Fate/Grand Order, Miyamoto Sakura ga Kawaii dake no Shousetsu no Manga, ale również postacie używane przez VTuberki. Rozdział trzeci autor poświęcił przedstawieniu procesu tworzenia ilustracji, natomiast ostatni to (jak zwykle) wywiad.
Tak jak już pisałem w recenzji innego artbooka tego autora - zakochałem się w jego designie, gdy tylko obejrzałem pierwszy sezon One Room. Tutaj mamy wydanie poświęcone innemu tytułowi, gdzie również odpowiadał za projekty postaci - Hentai Ouji to Warawanai Neko.